5.7.11

Peribahasa

Kenduri. Ya...kenduri. Terlalu signifikan dengan makan. Ada kenduri,ada makan dan perut kenyang. Kombinasi kombo yang menarik. Asal ada kenduri,mesti ada aku. Itu juga signifikan. Aku sanggup berlapar dahulu dan bersenang dan makan kemudian kalau hari ni ada kenduri. Bila sampai acara kemuncaknya, aku meletakkan perasaan segan aku ke tepi tangga dan terus menjamah makanan yang dihidang (jamah ke?).


Kadang-kala, aku agak sedikit terlambat bangun untuk mengambil makanan. Maklumlah, hormat orang yang lebih tua. Kena respect, paham? Kalau tak jamah, berkecil hati pulak tuan rumah nanti. Tapi bila dah lambat aku mula upacara, comfirm la abis pun lambat kan?itu rumus matematiknya. Semua orang dah abis makan. Tinggal aku sorang rasanya yang masih terkulat-kulat habiskan makanan.Tiba-tiba satu suara garau aku tak pasti entah dari mana datangnya, aku tak pasti :

"Dah la tu. HUJAN pun tahu berenti la"

Tak sampai habis lagi ayat tu, aku dah abis basuh tangan.


2 Rungutan & Aduan:

ayanuts berkata...

he..he..betul2..ada kenduri ada mkn..ada mkn perut kenyg :)

Amran Syah berkata...

ya.....formula matematik yg signifikan ye tak?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...