26.6.11

Cara nak nampak cool wooooo

Bosan dengan hidup? Kengkawan sembang korang ni skema?tak ramai kawan? Sini aku ada sedikit tips nak share untuk korang.


1. Berani mencuba - try la fesyen-fesyen baru yang ada or yang tengah hot sekarang or masih diterima akal.Macam K-pop, hip-hop ke, gothic ke (tapi jgn melampau). Takde la bila kuar dengan kengkawan asyik pakai t-shirt plain je dengan jeans.


2. Jangan over - ini penting! bila nak try benda baru tu jangan la over bagai. Rilek-rilek aja dulu. Try satu dua benda dulu, match kan baju dengan seluar. Then try lak gaya rambut ke pastu. Kalau semua buat lump sum, kot-kot tak kena ke kan dah kes niaya. Cool pon dak dapat, maki yang berbakul-bakul dapat.


3. Perfume - kalau ada modal, beli la lebih dari satu perfume. Takla hari-hari asyik pakai perfume sama aja. Bukan kena yang mahal-mahal aja, yang ala-ala kadar pon ok.Janji ada la lain sikit sebab bau perfume ni memang akan berupaya ubah mood kita.







4. Peluh - Bukan tu maksud aku. Aku bukan nak cakap peluh tu buat korang nampak cool. Peluh tu maksudnya bersenam. Badan kita kena la fit beb. Bukan kena sampai berpek-pek,cukup la yg otot korang tu pejal terutama bahagian perut. Bila benda ni korang da dapat, setakat pasal dress-up tu korang dah win dah. Apa pon yang korang pakai akan nampak cantek dan cool wooo..


5. Air Liur - Rajin-rajin la tegur dan bersembang dengan orang walaupon orang tu baru korang kenal 2-3 minit je. Kehebatan PR korang dalam hal ini akan menyerlahkan ke'cool'lan korang dimata orang lain. Itu baru cite orang yang tak dikenali. Yang dah kenal lak apa tah lagi. Tak salah kalau sembang berejam-rejam dengan member berkaitan hobi,isu semasa tapi yang penting bukan time korang nk hantar paperwork, assignment dan apa-apa yang setara.


6. Make over - Ini golongan perempuan la. Try la buat make over yang biasanya ada kat kompleks-kompleks beli-belah sebab nak promote barang-barang diorang. Mana la tau korang jumpa Juliana Evans ke dalam diri korang. Cair hati abang-abang yang lalu lalang.

7. Elakkan KETIBA - apa ketiba?itu istilah potongan untuk ketiak basah / bau. So setiap kali bersiap-siap benda ini yang pertama kena ingat. Sila pakai deodorant aka odorono supaya tidak la kawan-kawan duduk sebatu atau pakai topeng jerebu.

Mungkin banyak lagi cara untuk buat korang nampak cool. Tapi semua yang aku sembang kat atas ni tidak akan menjadi kalau digayakan perangai yang tidak semenggah aka teruk. So, sila tukar perangai buruk dulu untuk nampak cool!

9 Rungutan & Aduan:

tieykah berkata...

Gua nampak cool bila gua rasa gua cool!

WAWAWA~

Amran Syah berkata...

wakaka... kira utk nampak cool lu kena rasa cool ari2 la... cabaran tu.tapi time ujung2 bulan ni kompem la gua tak cool lg..gaji tak masuk lg..demm

tieykah berkata...

same la.:(gua sengket!

gaji tak masuk!arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

Amran Syah berkata...

slip da kuar....gua nk pegi joli esok.haha.ossemmm

tieykah berkata...

weh!ajak Ezan karok jum!lu blanja:)

*tersipu2 malu

Amran Syah berkata...

jom-jom.....ajak dia turun jb la.lu sound dia k.gua on.

ieza ashaari berkata...

kamu nie mesti cool kan.. nk sign ~~

Amran Syah berkata...

gua tidak se'cool' mana...gua hanya layan minuman cool blog untuk coolll.....

tshirt koyak berkata...

good information..hahaha, gua suka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...