21.6.11

Cikgu Jamal

Entah kenapa masa tu alih-alih aku teringat cikgu Jamal. Ya...cikgu Jamal, cikgu matematik sekolah menengah aku dulu. Aku ingat cara dia mengajar aku dengan lawak-lawak edukasi nya. Terdetik hati aku dimana dia sekarang?Apa cerita sekarang?mengajar kat mana?


******************

2 bulan lepas tu,

Hari itu, aku jalan-jalan kat Jusco. Macam anak-anak muda yang lain, berjalan tanpa arah tujuan. Masa nak balik, betul-betul dipintu luar Jusco ada seorang lelaki berdiri teguh sambil menghisap rokok. Gayanya macam sedang tunggu bini yang belum habis-habis membeli belah. Sekilas pandang, ini cikgu Jamal.Ya.... hurmmm. nak tegur kang takot salah orang. malu lak nanti. tak tegur kang dikatakan sombong pulak. dia pandang aku, aku pandang dia. niat aku utk menegornye terbatal kerana ada orang yang sedang menunggu aku.


****************

2 minggu lepas tu,

Trutttttt......truttttttt.........sms dari kawan sekolah aku, Azmah.

- Cikgu Jamal telah kembali ke Rahmatullah. Sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah kepadanya-

DAMMMM.....kenapa aku tak tegur dia aritu???


p/s: kejadian yang hampir sama dengan Cik Ezan Idma.

9 Rungutan & Aduan:

Gagak berkata...

woo, sedih nyaa

HiSaM ! ! ! berkata...

sedih jugak la...

mimie saie nie berkata...

Al fatihah

EZAN IDMA berkata...

kisah kite same :( alfatihah

HiSaM ! ! ! berkata...

mimie : T_T

Ezan : hampir same kan.skrg rasa ralat pulak.huh!

EZAN IDMA berkata...

thank wish tau :)

HiSaM ! ! ! berkata...

huhu...selamat meghadapi hari tua.

tieykah berkata...

Al-Fatihah untuk cikgu Jamal.

HiSaM ! ! ! berkata...

T_T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...