15.1.11

LSR

Selama ini kita selalu dan biasa lihat orang senang saja. Kita pon akan selalu berkata, "bestnya aku kalau jadi macam dia, senang je semua". "Bosan betul la dengan kerja aku ni, lain la macam orang tu. kerja best, relax je". Tapi kita juga perlu ingat bahawasanya itu hanyalah apa yang kita lihat dan rasa dari mata kasar kita pada seseorang itu. Kita hanya tengok dia time dia senang atau kita hanya nampak time dia senang saje. Cane pulak time susah dia?Rasa-rasa ada orang tolong ke?atau adakah lagi susah dari kita? Ha....itu kita semua tak boleh jawab.

Tapi dengan hanya menggunakan Formula LSR, kita akan tau dan rasa sendiri apa yang orang itu alami sebenarnya. LSR apa? Semestinya bukan LIFE SAVING RULES macam kat tempat aku bekerja, tetapi LU SENDIRI RASA. Kalau kita betul-betul jadi seperti orang itu atau masuk satu tempat dengan orang itu dan buat apa yang orang itu buat, baru kita dapat rasa apa yang orang itu rasa.Senang ke, susah ker....bukan hanya setakat rasa dan fikir yang orang itu selalu bertuah seperti sebelum ini. Dan kita akan sedar siapa yang lebih bertuah sebenarnya.

Tapi, masa kita dah tersedar tu biasanya dah terlambat dah. Kerana kita dah pun berada ditempat dia. No more turning back dude! So jangan pandai cakap saja, lu sendiri rasa la beb! Ada braN??

2 Rungutan & Aduan:

Oasis berkata...

kalau DSLR lak cam ne tu?

Amran Syah berkata...

aku tak reti main benda tu.....tp mpnh la dgr org sebok sebok ckp benda tu.katenyer cool....hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...