4.3.09

Trend masa kanak-kanak

Aku baru balik makan petang ngn kengkawan opis. Aku agak bengkek gak la ngn seorang rakan aku, Jangz (bukan nama sebenar). Arini saja dah 2 kali tetinggal barang kat kedai makan. First camera Olympus yg kalis ujan & air yg mahal. Second, tggl hp HTC Diamond. Klu dua-dua tu ilang aku agak mau dia jual sport rim baru keta civic solid white dia tu. Tp nasib baik dia de kengkawan yg pegi sek agama (bdk johor semua wajib pi sek agama) yg tlg amik kan brg tu & simpan.

Kejadian terbabit mengingatkan aku trend zaman muda yg aku lalui dulu. Utk mencegah barang ilang aku mencadangkan supaya di tambat tali benda-benda mahal dia tu. Macam dl masa gi sek pakai dompet ngan rantai besi sangkut kat tmpt tali pinggang. Masa tu rasa ranggi gile pakai rantai tu. Pastu pki jam Boy London yg boleh tukar warna bila sejuk kaler lain....bile panas kaler lain......atau pakai jam yg bile takir butan dia api berkelip2 menyala kat keliling dia. Sapa yg ada peranti2 tersebut akan dipandang tinggi oleh rakan2. Tapi skrg bdk2 dah de trend baru. Blasah membe sampai lumat,rambut pacak2,rakam aksi terlampau,joget sappel baju kilat2. Jauh sungguh lari.

Catatan : Ayah kite dl trend pki bandana ikat kt leher,suar kaki besar,rambut jambul tinggi,baju petak2,jln goyang2.

0 Rungutan & Aduan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...